Atšķirības starp "721522" versijām
(3 starpversijas, ko saglabājuši 2 lietotāji, nav parādītas) | |||
7. rindiņa: | 7. rindiņa: | ||
|Source file=paja1989n023_001_05 | |Source file=paja1989n023_001_05 | ||
}} | }} | ||
+ | {{Source image|articles/721/522/721522.jpg}} | ||
{{Written by|Latvijas Tautas frontes Domes valde (LTF Domes valde, LTF valde)}} | {{Written by|Latvijas Tautas frontes Domes valde (LTF Domes valde, LTF valde)}} | ||
{{About topic|PSRS tautas deputātu vēlēšanas}} | {{About topic|PSRS tautas deputātu vēlēšanas}} | ||
+ | {{About topic|LATVIJAS TAUTAS FRONTE, LTF}} | ||
+ | {{About topic|Latvijas Tautas frontes, LTF, sadarbība ar PSRS tautas deputātiem}} | ||
+ | {{About topic|PSRS tautas deputāts}} | ||
{{About domain|Politika}} | {{About domain|Politika}} | ||
{{About organization|Latvijas Tautas fronte (LTF)}} | {{About organization|Latvijas Tautas fronte (LTF)}} | ||
+ | {{About event|E1988122200}} | ||
{{About year|1989}} | {{About year|1989}} | ||
Sakarā ar pirmsvēlēšanu sapulcēm un deputātu kandidātu izvirzīšanu reģistrācijai LTF valde paziņo sekojošo. | Sakarā ar pirmsvēlēšanu sapulcēm un deputātu kandidātu izvirzīšanu reģistrācijai LTF valde paziņo sekojošo. |
Pašreizējā versija, 2014. gada 18. marts, plkst. 21.15
|
Sakarā ar pirmsvēlēšanu sapulcēm un deputātu kandidātu izvirzīšanu reģistrācijai LTF valde paziņo sekojošo.
Noslēdzies ir deputātu kandidātu izvirzīšanas posms no darba kolektīviem, kurā vēlētājiem visumā bija brīvas iespējas ieteikt savus kandidātus.
Sākusies deputātu kandidātu atlase reģistrācijai. Tā saskaņā ar vēlēšanu likuma 38. pantu notiek pirmsvēlēšanu sapulcēs. Šāda kārtība, kā to jau likuma apspriešanas gaitā norādīja Tautas fronte, ir nedemokrātiska pašos pamatos. Šīm sapulcēm būtībā ir piešķirtas ārkārtējas pilnvaras – noteikt, kuri no izvirzītajiem kandidātiem tiks reģistrēti un ierakstīti vēlēšanu biļetenos. Tādējādi daži simti cilvēku, kas izvirzīti pēc patvaļīgi noteiktām normām un kārtības, izšķirs to, par ko ir tiesīgi lemt vienīgi desmiti un simti tūkstoši vēlētāju.
Ar nožēlu jākonstatē, ka pirmsvēlēšanu sapulču veidošana daudzos gadījumos noris nedemokrātiski, patvaļīgi tiek noteiktas pārstāvniecības normas, ierobežots ir sapulču dalībnieku skaits. Dzīvokļu ekspluatācijas rajonos pārstāvju izvirzīšana sapulcēm noris šaurā lokā, neiesaistot plašus strādājošo iedzīvotāju slāņus. Pārstāvju izvirzīšanas gaitā organizatori nereti vadās nevis pēc vēlēšanu likuma, bet pēc dažādiem patvaļīgiem tā skaidrojumiem. Pastāv nopietni draudi, ka priekšvēlēšanu sapulces var kļūt par mehānismu, lai atsijātu progresīvus, pārkārtošanās ideāliem uzticīgus cilvēkus.
LTF valde pievērš vēlēšanu organizatoru uzmanību apstāklim, ka aiz šiem procedūru pārkāpumiem slēpjas konservatīvo spēku mēģinājumi saglabāt savas pozīcijas. Valde brīdina, ka dažādās manipulācijas vēlēšanu kampaņā galu galā novedīs pie tā, ka tauta galīgi pārstās ticēt pārbūvei un iespējai reāli piedalīties valsts pārvaldē.
Neiztur kritiku apgalvojumi, ka vairāk nekā divu kandidātu iekļaušana biļetenos pārāk sarežģīs vēlēšanu procedūru un izraisīs nepieciešamību organizēt atkārtotu balsošanu. Jāsaprot, ka, cenšoties ietaupīt pāris nedēļas atkārtotām vēlēšanām, varam zaudēt iespēju sūtīt uz PSRS tautas deputātu kongresu cilvēkus, kas bauda patiesu tautas uzticību un piecus gadus aizstāvēs tās intereses. Šādā situācijā Tautas fronte nevar palikt vērotāja lomā. LTF valde iestājas par to, lai tiktu reģistrēti visi kandidāti, kuri bauda dotā apgabala plašu vēlētāju slāņu uzticību un izvirzīti vairākos kolektīvos.
LTF VALDE