Atšķirības starp "902378" versijām

No Barikadopēdija
(Jauna lapa: {{Newspaper Article |Article in=Rīgas Balss |Published on=1990/01/02 |Issue number=1 |Page number=3 |Original title=Kā novērst benzīna aizplūdi? |Source file=riba1990n001_003_03 }} ...)
 
(Set original images)
 
(Viena starpversija, ko saglabājis viens cits lietotājs, nav parādītas)
1. rindiņa: 1. rindiņa:
{{Newspaper Article
+
{{Newspaper Article |Article in=Rīgas Balss |Published on=1990/01/02 |Issue number=1 |Page number=3 |Original title=Kā novērst benzīna aizplūdi? |Source file=riba1990n001_003_03 }}
|Article in=Rīgas Balss
+
{{Source image|articles/902/378/902378.jpg}} {{Written by|A. Zemītis}} {{About topic|Degviela, benzīns, nafta, kurināmais}} {{About domain|Ekonomika un finanses}} {{About person|Z. Slotiņš}} {{About person|A. Semjonovs}} {{About person|V. Antonovs }} {{About person|G. Kacajevs}} {{About event|Rīga}} {{About year|1990}}Uz šo jautājumu varētu atbildēt tie, kas kaut reizi ir bijuši Rīgas naftas bāzē.
|Published on=1990/01/02
+
 
|Issue number=1
+
Jau sen benzīna cisternas vadītāja profesija ir kļuvusi par prestiža amatu. Domāju, ka nav jāpaskaidro, kāpēc. Degvielas un eļļošanas materiālu trūkumu jūt visi šoferi. Atsevišķās dienās rindas pie benzīna uzpildīšanas stacijām ir kilometriem garas. To visu izmanto mahinatori un blēži.
|Page number=3
+
 
|Original title=Kā novērst benzīna aizplūdi?
+
Rīgas naftas bāzē zog visi, kam vien nav slinkums. To zina dažādos resoros un instancēs, taču neviens nesteidzas veikt efektīvus pasākumus, lai darītu galu izlaupīšanai. Tikai pēdējā laikā radusies cerība ieviest te pienācīgu kārtību. Nesen naftas bāzē saka strādāt milicijas kooperatīvs «Drošība», ko vada Z. Slotiņš. Tiesa, tā funkcijās ietilpst tikai bāzes apsargāšana naktī. Taču kooperatīva biedri nolēmuši kaut vai izlases kārtā pārbaudīt arī mašīnas. Tā rezultātā milicijas darbinieki izlējuši no benzīna cisternām ne vienu vien tonnu degvielas, kas bija iepildīta, pārsniedzot paredzēto normu.
|Source file=riba1990n001_003_03
+
 
}}
+
Lieks degvielas daudzums atklāts pārbaudīto benzīna cisternu lielākajā daļā, turklāt brīžam tas sasniedz 300 un pat 600 litrus.
{{Written by|A. Zemītis}}
+
 
{{About topic|Degviela, benzīns, nafta, kurināmais}}
+
5. autokombināta šoferis A. Semjonovs, Rīgas autobusu satiksmes ražošanas apvienības šoferis V. Antonovs un daudzi citi, kuru benzīna cisternās tika atklāta lieka degviela, to izskaidro tādējādi, ka tehnika, kas kontrolē cisternu piepildīšanu, slikti strādājot, bet kāpēc vienīgi viņu labā — to gan viņi nezinot.
{{About domain|Ekonomika un finanses}}
+
 
{{About person|Z. Slotiņš}}
+
Nelaime tā, ka naftas bāzē nav pārdomātas sistēmas degvielas iepildīšanai cisternās. Kontrolieris, ieslēdzot automātiku desmitiem aparātos, nevar izsekot katras benzīna cisternas piepildīšanai. Būtībā šoferi paši piepilda cisternas un, ja ir vēlēšanās, vienmēr atrod iespēju blēdīties. Saukt izlaupītāju pie atbildības ir ļoti sarežģīti. Tehnika un kontrole bāzē nekur neder, un vainu vienmēr var uzvelt tām. Tas, ko atklāj kooperatīvs, ir piliens jūrā. Mašīnu pārbaudīšana ir tā iniciatīva, nevis pienākums. Pēc naftas bāzes jaunā direktora G. Kacajeva vārdiem, šādi ik dienas tiek nozagtas aptuveni 2,5 tonnas benzīna. Tiesību aizsardzības orgāniem un prokuratūrai vēl jāizlemj, kas atbildēs par atklāto degvielas izlaupīšanu.
{{About person|A. Semjonovs}}
+
 
{{About person|V. Antonovs }}
+
Naftas bāzē ir daudz samilzušu jautājumu. Nezinu, kā iniciatīva tā ir, taču jau jaunā direktora laikā ir parādījies žogs. esot arī perspektīva uzlabot kontroli pār naftas produktu izsniegšanu un nomainīt novecojušās iekārtas. Tam visam bija vajadzīgi gandrīz 10 gadi, no kuriem pieci gulstas uz tagadējās apvienības «Degviela» vadītāju sirdsapziņas. Ja cīņa pret izlaupītājiem arī turpmāk noritēs tādā pašā tempā, diez vai jaunajos saimniekošanas apstākļos bāze gūs labus rezultātus. Tomēr gribētos tērēt to labāko.
{{About person|G. Kacajevs}}
+
 
{{About event|Rīga}}
+
 
{{About year|1990}}
+
<p style="text-align: right; ">'''A. ZEMĪTIS,'''</p><p style="text-align: right; ">Rīgas rajona sociālistiska īpašuma aizsardzības un spekulācijas apkarošanas nodaļas priekšnieks</p><p style="text-align: right; ">(LATINFORM)</p>

Pašreizējā versija, 2012. gada 9. decembris, plkst. 20.54

Uz šo jautājumu varētu atbildēt tie, kas kaut reizi ir bijuši Rīgas naftas bāzē.

Jau sen benzīna cisternas vadītāja profesija ir kļuvusi par prestiža amatu. Domāju, ka nav jāpaskaidro, kāpēc. Degvielas un eļļošanas materiālu trūkumu jūt visi šoferi. Atsevišķās dienās rindas pie benzīna uzpildīšanas stacijām ir kilometriem garas. To visu izmanto mahinatori un blēži.

Rīgas naftas bāzē zog visi, kam vien nav slinkums. To zina dažādos resoros un instancēs, taču neviens nesteidzas veikt efektīvus pasākumus, lai darītu galu izlaupīšanai. Tikai pēdējā laikā radusies cerība ieviest te pienācīgu kārtību. Nesen naftas bāzē saka strādāt milicijas kooperatīvs «Drošība», ko vada Z. Slotiņš. Tiesa, tā funkcijās ietilpst tikai bāzes apsargāšana naktī. Taču kooperatīva biedri nolēmuši kaut vai izlases kārtā pārbaudīt arī mašīnas. Tā rezultātā milicijas darbinieki izlējuši no benzīna cisternām ne vienu vien tonnu degvielas, kas bija iepildīta, pārsniedzot paredzēto normu.

Lieks degvielas daudzums atklāts pārbaudīto benzīna cisternu lielākajā daļā, turklāt brīžam tas sasniedz 300 un pat 600 litrus.

5. autokombināta šoferis A. Semjonovs, Rīgas autobusu satiksmes ražošanas apvienības šoferis V. Antonovs un daudzi citi, kuru benzīna cisternās tika atklāta lieka degviela, to izskaidro tādējādi, ka tehnika, kas kontrolē cisternu piepildīšanu, slikti strādājot, bet kāpēc vienīgi viņu labā — to gan viņi nezinot.

Nelaime tā, ka naftas bāzē nav pārdomātas sistēmas degvielas iepildīšanai cisternās. Kontrolieris, ieslēdzot automātiku desmitiem aparātos, nevar izsekot katras benzīna cisternas piepildīšanai. Būtībā šoferi paši piepilda cisternas un, ja ir vēlēšanās, vienmēr atrod iespēju blēdīties. Saukt izlaupītāju pie atbildības ir ļoti sarežģīti. Tehnika un kontrole bāzē nekur neder, un vainu vienmēr var uzvelt tām. Tas, ko atklāj kooperatīvs, ir piliens jūrā. Mašīnu pārbaudīšana ir tā iniciatīva, nevis pienākums. Pēc naftas bāzes jaunā direktora G. Kacajeva vārdiem, šādi ik dienas tiek nozagtas aptuveni 2,5 tonnas benzīna. Tiesību aizsardzības orgāniem un prokuratūrai vēl jāizlemj, kas atbildēs par atklāto degvielas izlaupīšanu.

Naftas bāzē ir daudz samilzušu jautājumu. Nezinu, kā iniciatīva tā ir, taču jau jaunā direktora laikā ir parādījies žogs. esot arī perspektīva uzlabot kontroli pār naftas produktu izsniegšanu un nomainīt novecojušās iekārtas. Tam visam bija vajadzīgi gandrīz 10 gadi, no kuriem pieci gulstas uz tagadējās apvienības «Degviela» vadītāju sirdsapziņas. Ja cīņa pret izlaupītājiem arī turpmāk noritēs tādā pašā tempā, diez vai jaunajos saimniekošanas apstākļos bāze gūs labus rezultātus. Tomēr gribētos tērēt to labāko.

 

A. ZEMĪTIS,

Rīgas rajona sociālistiska īpašuma aizsardzības un spekulācijas apkarošanas nodaļas priekšnieks

(LATINFORM)